Hemma !

kom hem i förrgår och har spenderat massor all tid med min älskling ^^
Det är så skönt att vara hemma :)

Igår var vi och åt middag på Jensens, supermysigt !
idag ska jag hem till mamma och rida :D ska bli kul, men kallt :P
ikväll blir det även middag hos mamma. Det är så gott med svensk mat ! kommer nog gå upp flera kilo redan första veckorna hemma :P haha

Köpte en semla igår, det var sååå gott !

nu tänker man på alla små grejer som man inte uppskattar så mycket i vanliga fall med sverige... uppskattar allting nu :)
Utom kylan! kallt! måste nog få ett par dagar på mig att aklimatisera mig :)

Bankok var en riktigt trevlig stad, visst var det mycket bilar och mycket folk men ända tyckte jag inte att det var så kaotiskt och stressande som alla säger, fans en typ av lugn mitt i all uppståndelse på nå vis..

Vi hittade på massor av grejer tex besökte tempel, shoppade, gick på marknad, besökte Siam omr
En dag tog vi en avstickare till kanchanaburi och besökte floating market, gick på bron över floden kwai och besökte tigertemplet :)

lägger upp lite blandade bilder från Bkk..

floating market

Ellen på bron över Kwai

Tiger på Tigertemplet

Tigertemlet

Tigertemplet

Utanför Siam Center

på väg hem, här flyger vi över Himalaya :)

soluppgång över Prachuab

tidigt en morgon gick vi ned till havet för att se soluppgången.

sista skoldagen..

idag var sista skoldagen, hade inga lektioner dock men sa hejda till mina klasser, tog kort och fick massa presenter av barnen :) vissa av dem kommer man sakna och vissa andra blir det skont att slippa, men idag var alla jattesota och snalla  iallafall :)

Ikvall ska vi dekorera i kyrkan till en cermoni for kindergarden , 6an och 9an imorgon..
har stadat massor idag oxo.. trakigt ! att sopa stengolv ar sa vardelost.. kanns som att man bara ror runt skiten.. tacka vet jag tragolv och dammsugare ;P latt som en platt...

Imorse gick vi upp vid 5 och tog oss ner till havet. Dar at vi frukost och sag pa soluppgangen. Valdigt vackert ! tror jag fick en del bra kort oxo :)

Nu har vi mindre an en vecka kvar :) sa nar jag skriver nasta gang ar jag i sverige igen :) hemhem hem !

alskling

du ar det anda jag vill ha!
efter att ha pratat med dig blir jag alltid sa glad..
tillsammans ar vi starka, du ar mitt allt
alskar min Marcus<3

ville bara saga det :)

Sarah tycker att..

KENTs nya lat - pa drift ar superbra !

far mig att ma sa bra och kanna mig glad !

Annanas odling

Idag var vi hos en larare som bor utanfor prachuap. Dar fick vi besoka deras annanas farm och sa fick jag antligen se hur annanas vaxer.. Det finns inga annanas trad :P haha  ne plantor ar det ! vilsen svensk...
fick med oss flera kilo annanas hem oxo sa jag undrar hur vi ska kunna ata allt :P

i onsdags var vi med en annan larare till ett tempel for nunnor , riktigt spannande, nastan lite magisk stammning .. haha
och nastan i burma.. iallafall emellan granserna i ingemanland :)

nu har vi blivit ganska bekanta med lararna sa de vill hitta pa massor med oss vilket ar kul :)
tva kvallar i rad har vi foljt med nagra av dem pa aerobic och imorgon ska en av dem ta oss till ett Aquarium :)

Det ar bra att gora saker hela tiden sa man langtar mindre hem, men anda ar kvallarna svara.. nu har vi iaf bara 2 veckor kvar i skolan och sen aker vi till benkok och spenderar nagra dagar dar!

sen hem till min alskling, som jag langtat efter sen forsta dagen!

kan inte klara mig utan dig sahar lange Marcus <3 nasta gang jag ska nanstans far du antingen folja med eller forbjuda mig att aka.. ok ? hah

Besok :P

nu har mamma och mormor varit har :) och vi foljde med dem over helgen till hua hin. Skont var det att traffa familjemedlemmar :) och skont att lata sig i solen och battra pa brannan . Men dagarna gick snabbt och nu ar de pa vag till sverige igen.

I hua hin solade och badade vi samt fick manicure och var pa shoppingcenter. I helgen fick vi verkligen kanna oss som turister eftersom de flesta pa hotellet pratade svenska och samma sak vad gallde stranden, man fick leta efter thailandare. .

Sa ikvall ska vi bara stanna inne och slappa men imorgon ar vi bortbjudna till en larare som har bade annanas plantor  och coccostrad pa tomten :) haha tycker vi ar exotiskt :P