Tråkväder

Idag har det regnat hela dagen, så trisst :( Var ute en lite längre runda med Aya nyss men inte ens hon var så sugen att plaska runt i slaskvädret.

Annars har dagen spenderats med mamma och syster Jonna. Hotellfrukost fixade jag och mamma imorse med massa gottigheter :) Sedan har vi varit till Erikslund, där vi gått på lite olika affärer och hittat smått och gott. Två koppel köpte vi, kikat efter lämpliga smidiga koppel men inte hittat så nu är jag supernöjd. Dessa är jättesmidiga och kan lätt stoppas i fickan när hunden är lös :) Hittade även lite nya hundleksaker och tänker att det är bra att ha sedan när Ikaros kommer. Ayasha fick en dummy som vi ska träna apportering med. Det tycker hon är så roligt att både hämta och bära, lämnandet är sisådär då hon gärna kastar grejerna på mig om ingen hand syns så nu ska vi jobba på att hålla apporten.

Ikväll träffade vi på en hare på nära håll, Ayasha såg haren mycket väl, hon tittade på den men inte mer. När harenbörjade springa tog hon ett kliv mot den men med tillsägelse i form av ett mjukt nej stannade hon upp och fortsatte frammåt, aldrig blev kopplet spänt :) Sånna saker kan göra en så glad :) Hon var nog bra sugen att springa efter men vi har varit rätt hårda på att man jagar INTE, men det känns oxo vääldigt viktigt för mig att kunna ha Ayasha lös och den biten jobbar vi med hela tiden.

Nu väntar vi på Marcus som är duktig och svettas på gymmet sedan ska jag göra pannkaka :)

Tack för idag mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0