Ayasha apportör

Allt mer tycker Ayasha om att bära på saker, fått henne att hämta det mesta och ett par ggr har hon sprungit och hämtat posten utan att bli tillbedd. Idag gick vi i skogen och jag tog med en leksak, den bar hon i 5 km (!) då gick hon så fint så fint brevid oss hela tiden. Riktigt imponerad blev jag.

Senaste dagarna har vi "lektränat" med kamptrasor i olika form - lekt en stund sedan släppd trasan och börjat vifta med en ny. Detta för att det inte är leksaken i sig som skall vara intressant utan jag/ Vi leker tillsammans.

Ibörjan hade Ayasha väldigt svårt att släppa den första trasan ur sinnet och ville inte alls fortsätta leka men då fick man hitta på extra roliga rörelser, buffa lite på henne för att få upp leklusten igen. Idag lekte vi sedan gömde jag trasan och hon fick söka, när hon hittat den kom hon fint fram och la den i mitt knä. Det var jag inte alls beredd på :) men possitivt, så vi kampade lite igen och gjorde sedan om proceduren - hittade trasan och la den i knät :) ( annars lägger hon sig vanligtvis och tuggar på den ).

I Söndags gick prövtiden för mitt körkort ut så nu blir det rally ;) Nejdå ska köra lungt i vilket fall men det känns skönt att veta att jag inte längre kan bli av med körkortet för minsta lilla..

Ayasha behöver träna med barn har jag märkt, hon har alltid varit jättesnäll och försiktig med dem, och är nu med men hon tycker att de är obehagliga och blir rädd för dem. Förut har vi bara märkt att hon brytt sig om de varit allt för spralliga men nu vill hon inte ens hälsa på lugna barn.. :( mamma och hennes pojkvänn och hans barn var här igår och då blev hon nervös och tyckte hela situationen var jobbig.. Dessa har hon ändå träffat förut. Vet ej vad detta beror på men får se om hon kan vänja sig om hon får träffa lite lugna snälla barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0