Rallytävling :)

Imorse åkte jag, mamma och Ayasha till stockholm för debuttävling i Rallylydnad. Var där i god tid så Ayasha fick nosa av omgivningen och finna sig tilrätta och det gick rätt fort. Hade ett startnummer långt bak så gick runt lite i parken där och tog en korv.

"Värmde upp" Ayasha med hjälp av kycklingkebab, crabsticks och kycklinghjärta.. Smaskens ;) Så efter ett tag var hon riktigt sammarbetsvillig och vi körde igenom banmomenten från start till mål utan godis ett par ggr. Hela tiden skötte hon sig jättefint och gjorde det mesta med stor entusiasm - Tills vi skulle in på banan - då gick nosen ner i backen och hur jag än hejade och lockade  så var allt annat mer intressant. Halva banan bestod nog av nosningar och en helt ofokuserad hund men någonstans mitti skärpte hon till sig, då var det bara att hojta och locka för allt man var värd för att inte tappa hennes koncentration igen.

Gick ganska bra andra hälften av banan men helt i fokus var hon inte. Men hur lätt är det.. 26 olika hundar hade gått på samma ställe innan- förstår att det var mkt lukter där ( lyx att starta först ! ). Jag bidrog nog med min nervositet oxo men vi får se detta tillfälle som träning och ja med helheten idag är jag nöjd. Hon har skött sig suveränt bland hundar och människor, vart toppenduktig innan vi gick in på banan men just tävlingen var ingen hit.. Det skall tränas på och bli fler gånger, åkte ju dit med vetskapen om att det kunde gå hur som helst ;)

 

På vägen hem åkte vi förbi Eskilstuna där jag hittat en cykel, provkörde och fasnade helt. Nu har vi en ordentlig dragcykel :D En Trek 4300 blev det :) Idag är vi båda för trötta för en tur men imorrn ska vi ut på en testrunda.


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Snyggt jobbat, och träning ger färdighet, tycker faktiskt du är SUPERDUKTIG i allt du tar dig för =)

SuperSnygg cykel kommer bli fint i draget ;)!

KRAM

2010-10-17 @ 18:49:14
Postat av: Tordis

Jag får bara instämma i vad ovanstående talare säger:) Jätteduktiga e ni!

2010-10-17 @ 21:28:04
URL: http://www.mauja.se
Postat av: Sarah

Tack va gulliga ni är :)

2010-10-18 @ 00:50:37
Postat av: Sandra

Jag håller 100%-igt med, ni är enormt duktiga och bara det här att ställa upp i rallylydnad med en malamute, det kan ju inte vara en vanlig syn med tanke på att den är ingen lätt ras att jobba med alla ggr. Så keep on working ;D

Cykeln ser superhäftig ut.



Kram, vi syns om 2 veckor!

2010-10-23 @ 15:18:24
URL: http://www.tornarsuk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0