"Tvåspann"

Idag har jag haft Ronja här hela dagen då matte jobbade. I förmiddags var vi i hundrastgården en låång stund så hon fick lulla runt och nosa, Aya fick sina tokryck och gjorde massor med lekinviter till Ronja, men utan respons gav hon upp och ville leka med mig iställe ;).

Hemkommna igen la sig hundarna och sov så jag satte mig för att plugga, samt leta praktikplats. Plugget gick bra men praktikplats är det värre med. I Västerås finns 2 ställen med Rehab, dels Redog och sedan en veterinärstation. Redog hör jag med vid nästa kurstillfälle och vetten ringde jag idag, men ansvarig var ej där. Ska jag iväg blir det sthlm, örebro eller uppsala.. Runt 10mil, 20 mil per dag.. eller ett par tusen på boende så det känns inte alltför lockande.. Vill ju ha så mkt praktik som möjligt men har inte råd att betala hur mkt som helst..

Strömsholm har jag oxo ringt idag men i ett annat ärende, bokat in AD/HD röntgen, ögonlysning och genomgång av Ayashas armbågar. Nu kommer jag gå och oroa mig massor tills det är dags och sen återigen massor tills vi får resultaten.

På eftermiddan idag gav vi oss ut allihopa på dragrunda, en kortis blev det på bara runt 2 km. Ayasha och ronja fick gå tillsammans och Ayasha var verkligen duktig, tog rollen som "ledarhund" på en gång så det var bara för Ronja att hänga på. Ronja sprang mest med och drog inte speciellt mycket men båda hundarna var glada och belåtna. Ronjas kan komandona väldigt bra sedan innan, då de går mkt med långlina och flexi, därmed känndes det bättre, hon gjorde ju i det stora hela som jag ville och befann sig i "rätt" position men lät Ayasha jobba :)

Nej nu ska jag lägga mig, upp tidigt imorrn och jobba. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0